Monday, April 29, 2013

Kisah Pakcik Teksi

at 7:57 PM
Al kisah..pada suatu petang, aku menahan sebuah teksi lalu menaiki teksi tersebut bersama seorang lagi rakan ku.

Setibanya di kawasan perumahan ku, terdapat banyak bendera politik yang dikibarkan termasuklah BN, PAS dan DAP. Al maklumlah, pilihan raya sudah dekat. Lalu pakcik teksi bertanya;

'sape calon kawasan ne ye'
'ntah la pakcik, kitorang nampak gambar calon BN dengan DAP je kat sini'
'oh...pakcik mengundi kawasan Klang. Pakcik orang BN, tapi sebab calon BN dekat sana xde melayu, pakcik xundi la, pakcik undi yang laen. Pakcik xkisah parti apa, janji orang melayu, jangan sampai negara kita tergadai kt bangsa laen je'
'oh... (sambil berfikir)'

Betul jugak cakap pakcik tu. Aku yang anti politik ne pon tetiba tersentap dengan kata2 beliau. Pada aku, xkisah parti mana, asalkan dia boley perintah dengan betul. Thats all. Tak payah nak fanatik sangat sampai maki parti laen macam orang xde agama. Ingat..

MATLAMAT TIDAK MENGHALALKAN CARA.

0 comments:

Post a Comment

 

BILA JEJARI MENARI DI KEYBOARD Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting